czwartek, 30 października 2014

Wizyta w warsztacie

Jako że lubię jak przedmioty przeze mnie posiadane nie mają wad, albo mają ich mało, od razu po tygodniu od zakupu chciałem naprawić kilka rzeczy. Na początek rzeczy eksploatacyjne - wymiana oleju , filtra, uzupełnienie płynu chłodniczego. 


Niestety mechanik, który zajmuje się moim autem osobowym nie bardzo chciał sie podjąć. Musiałem szukać gdzie indziej..

Okazało się, że w okolicy mam bystrego człowieka specjalizującego się w naprawach motocykli. Przyjął mój pojazd bez problemu, choć problemy które może stawiać taki pojazd dotyczą trochę motocykli (silnik, skrzynia, małe opony) i po trosze samochodów (zawieszenie, układ kierowniczy).

Zacisk hamulca tylnego


No to zaczynamy - pierwsza sprawa - zacisk tylni, który wisi. Jest co prawda od CB500, coś tam przy osi tylnej zostało dospawane, ale ni ku ku nic do siebie nie pasuje.
Pomyślałem - zaje..ście. No to wycinamy i szukamy zacisku. 

Po kilku dniach przeszukiwania znanego portalu aukcyjnego natrafiłem na bardzo zbliżony zacisk od chińskiego quada, który dodatkowo miał opcję hamulca ręcznego na linkę. Tego akurat początkowo nie potrzebowałem. Okazało się jednak, że mój ręczny, który miał osobną pompę (!) nie działał kompletnie. 
Mechanik wyciął pompę, puścił linkę i ręczny zaczął działać. Niestety nie udało się znaleźć drugiego zacisku na prawe koło, a efekt na pewno byłby lepszy.. Wsadzenie drugiego takiego zacisku odwróconego (czyli przewód hamulcowy od dołu) ponoć nie dałoby efektu. No nic - zostawiamy jak jest.

Końcówka drążka - tylko skąd?

Moje oryginalne sworznie




Kolejny problem - sworznie przednie dolne - są luźne. Znalezienie takiego sworznia graniczyło z cudem. Kiedy już myślałem, że jestem blisko (np. sworzenie od VW T4 wyglądały bardzo podobnie) wszystko inne nie pasowało.
Najbardziej zbliżone okazały się sworznie od wózka widłowego RAK z lewym gwintem w cenie ok 24 zł /szt zakupione w sklepie internetowym http://moto-kar.otwarte24.pl/1179,Koncowka-drazka-lewy-gwint-M16-x-15-do-wozka-RAK-206 
Po przetoczeniu mocowania i nagwintowaniu gwintu M16 sworznie pasują idealnie. Udało mi się zlecić te prace znajomym, dzięki czemu przeróbkę miałem gratis. Bardzo dziękuję.



Mija kolejny tydzień i kolejny problem - gumy na maglownicy są maksymalnie sparciałe. Dostaje sie tam bród, piasek. Trzeba wymieniać.
I znów poszukiwania setek modeli manszet w sklepach internetowych.

Najbardziej zbliżone okazały się od Renault Laguna 1 - wymiary końcówek różniły się ok 1 mm. Problem niestety był z ich mocowaniem, gdyż szerokość gumki na końcu wynosiła ok 1 cm i ciężko było ją złapać, żeby nie spadała.
Na szczęście mój mechanik jakoś sobie z tym poradził, choć nie było lekko.



Co więcej?


  • Poprawione zostało łączenie kolektora wydechowego z silnikiem - okazuje się, że może byc ciszej :-)
  • Wymiana regulatora napięcia - cena ok 80zł
  • Usunięcie zwarcia w okolicach regulatora
  • Przerobienie hamulca ręcznego na linkę do nowego zacisku
  • Czyszczenie i regulacja gaźników
  • Wymiana oleju i filtra oleju
  • Wycięcie zbędnego fragmentu w instalacji chłodzenia silnika
  • Poprawienie podłączenia przewodów na pompie hamulcowej

No to - komu w drogę, temu Aviomarin!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz